وصی و جانشین پیامبر کیست؟
 
اثبات حقانیت حضرت علی(ع)
فقط از منابع اهل سنت
 
 

پیامبر اسلام وصی٫جانشین و امام بعد از خودرا معرفی کردند:

 

دلیل اول:بعد از اینکه سه سال از بعثت پیامبر اکرم گذشت آیه ای بر ایشان نازل شد که خداوند در آن فرموده بود

ای پیامبر کار تبلیغ و رسالت خود را آشکارا و از دعوت خویشاوندان خود شروع کن

(( وانذر عشیرتک الاقربین)) شعرا ۲۱۴

پیامبر اکرم عموها و عمو زادگان خود را دعوت کردند و طعامی تدارک دیدند بعد از صرف غذا

مجلس را برای ابلاغ سخن خدا آماده کردند و فرمودند: من از جانب خدا به پیامبری مبعوث شده ام

اولین کسیکه به من ایمان بیاورد بعد از من جانشین وصی و امام بر مردم خواهد بود و تنها کسی که در آن شب ایمان خودرا به رسول  خدا در حضور دیگران اعلام کرد حضرت علی(ع) بود.

این ماجرا در کتب آقایون سنی هم ذکر شده :

مستدرک الصحین ج۳ صفحه ۱۳۶و۴۱۵ /صحیح ترمذی ج۲ ص۳۰۱/کنز العمال ج۶ص۴۰۰

دلیل دوم:در غزوه تبوک پیامبر اکرم به علی(ع) فرمود آیا خشنود نمی شوی که تو نسبت به من به منزله ی هارون برای موسی باشی جز اینکه بعد از من پیامبری نیست . یعنی همانگونه که هارون وصی و جانشین بلافصل حضرت موسی بود تو نیز خلیفه و جانشین من هستی

تاریخ طبری ج۲ص ۶۲-۶۳ /مسند حمبل ج۱ص۱۱۱ /شرح نهج البلاغه ج۱۳ص۲۱۰-۲۱۲

دلیل سوم:در سال دهم حجرت رسول خدا به هنگام برگشت از حج الوداع در سرزمینی به نام غدیر خم علی علیه السلام را در میان جمعیتی انبوه به عنوان ولی مسلمانان و مومنان معرفی کردند و فرمودند ((من کنت مولی فهذا علی مولاه))۱ .و ایشان قبل از آن فرمودند ا((الست اولی بکم من انفسکم))۲ یعنی: ای مردم آیا من ازخودشما بر شما اولی و مقدم تر نیستم.و سپس فرمودند هرکس من مولای او هستم این علی مولای اوست رسول خدا سه بار این جکله را تکرار نمودند۳ . در این موقع تعدادی از حاضران به حضرت علی تبریک گفتند که در میان آنها ابوبکر و عمر هم بودند عمر به امیر مومنان فرمود ((برتو گوارا باد ای پسر ابی طالب  تو مولای من و مولای هر مرد و زن مسلمان گشتی ۴

آری اینها فقط تعدادی از دلایلی هستند که ما به وسیله ی آن جانشین پیامبر وصی و بر حق بودن علی(ع) رو به اثبات می رسونیم.

۱) صحیح ترمزی ج۵باب ۲۰ ص ۶۳۳ حدیث۳۷۱۳ /صحیح ابن ماجه ج۱ص۴۳ حدیث ۱۱۶ و...

۲)صحیح ابن ماجه ج ۱ص ۱۱۶ /مسند احمد ج۴ ص ۲۸۱ /مستدرک صحیحین ج۳ ص ۱۱۰ و...

۳)تاریخ مدینة دمشق ج ۴۲ ص ۲۲۹و ۲۲۸و ...

۴)مسند احمد ج ۴ ص ۲۸۱/ابن اثیر در نهایه ج ۵ ص ۲۲۸ /تاریخ بغداد ج۸ ص۲۹۰ و ...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:0 :: توسط : سرباز امام عصر(عج)

درباره وبلاگ
با وضو وارد شوید!!!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اثبات حقانیت حضرت علی(علیه السلام) و آدرس amiralmomenin12.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 25494
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1